Followers

Sesungguhnya Lidah itu TAJAM seperti PEDANG

AS-SALAM



im so sick dengan manusia2 yang suka sangat menjaga tepi kain orang dan sangat2 suka mencari dan memburukkan orang lain dengan menilai seseorang itu cuma dari luaran..dan sibuk mencari kesalahan orang lain..tanpa merenung diri sendiri dan belajar muhasabah diri..

pernah terfikir orang yang kita burukkan itu terluka hatinya kah?? teraser hatikah ?? sedangkan apa yang kita katakan belum tentu benar dan sahih..jadi janganlah menceritakan atau menyatakan sesuatu yang belum tentu hujung pangkalnya..

sesungguhnya setajam2 perkara di dunia ini adalah lidah..jagalah lidah kita..pertuturan kita..agar tak melukai orang lain..mungkin kita rasa kita dah betul..tapi sebenarnya pada hakikatnya tidak..janganlah selalu sangat bersangka buruk..belajar bersangka baik terhadap sesuatu itu..kerana mungkin cuma kerana lidah..hubungan silaturahim akan terputus...sesungguhnya Allah tidak suka pada hambaNya yang memutuskan silaturahim sesama manusia apalagi sesama agama...










renunglahkanlah didunia ini tiada yang sempurna...











p/s:saya juga hanya manusia biasa..tak pernah terlepas dari perasaan yang bercampur..marah ..sedih gembira..tapi kawallah jangan bertindak ikut nafsu ..sahaja..guna akal..dan fikiran.. 


No comments: