Followers

Bodoh Atau Pandai.Kita Semua Sama Sahaja..

AS-SALAM




kalau pandai.x yah berlagak pandai..kalau bodoh x yah berlagak pandai..temanya..manusia ni semua sama..x der yang pandai x der yang bodoh..ada hidung ada telinga dan ada perasaan..hantu jer kot x der perasaan..jadi x baik memperlekehkan orang yang kurang pandai dari kita..atau berbangga diri sangat dengan kepandaian kita.sebab semua tu kurniaan Allah..

andai satu hari nanti Allah tarik satu persatu nikmat yang kita ada..baru time tu kita nak rasa menyesal..jadi hargailah apa yang kita miliki dan hargai setiap nikmat kuniaan yang Allah berikan..berkongsi ilmu yang baik kepada orang lain.tak kedekut ilmu..lagipun ilmu tu bukan untuk disimpan dalam perut ker dalam paler otak kan..jadi kalau tak dishare mana benda tu nak berkembang...

biar pandai sama2..jangan pandai sendiri2 pas tu nak bangga diri tunjuk diri tu pandai..huhuhu..bagus tak ayat aku..yer la..zaman sekarang ni..pelik..kalau tengok orang tak pandai sikit..mentang2 dia pandai..terus nak kondem orang tu.."ish..dier tu tak pandai la..malas la kawan dengan  dia tu"..."eh2 pandainya dia tu..kalau aku rapat dengan dia mesti banyak benda leh tau.." pandai ker tak..pucuk pangkalnya diri kita sendiri..

tu la banyak jadi kat orang melayu sekarang ni..bila duk diatas dilambung..dipuji2..bila duk kat bawah..mula la ramai yang duk kutuk2.dia..tu la..ni la..dan bila tengok orang yang lebih pandai pun nak kutuk..alahai semua nyer salah..cam tu x yah la aper2 pun..hahaa~  apa2 pun.

setiap ilmu yang ada kat dunia ni merupakan anugerah Allah yang tak terhingga..buat apa kita nak kedekut ilmu kalau kita ni sebenarnya..cuma manusia kerdil kat bumi Allah ni yang cuma merasa sedikit jer ilmu Allah itu dan kita dah kata diri kita pandai..pleaseee la...








Sesungguhnya ilmu yang diketahui manusia itu hanyalah ibarat setitis air di lautan yang luas..sedangkan ilmu Allah itu seluas angkasa raya..




4 comments:

soooooour said...

ok...relax sudah!

.:AiN iKeUchi:. said...

huhu..rasa annoyin jer dengan manusia2 yang suka bangga diri bila ilmu dh banyak ==!

miss jana chibi said...

wat x tau je org cmtu..sematkan dlm ati yg 'aku pn leh pndai dr ko' n buktikan ko pn lg boeh brjaya dr dia...think +ve

deella mozas said...

org yang berilmu semakin lama semakin takut dengan Allah =)