Followers

Alahai..Tetiba Rindu Zaman Budak

AS-SALAM


tiba2 rasa keterinduan yang keteramatan pulak ain kat zaman budak2 dulu..sengal dah den..hahaa..tak per..per salahnya..kadang2 benda2 lepas yang manis2 dan yang pahit2 time budak2 tulah yang kadang wat kita tersenyum sendiri bila ingat balik..hehee...rindu masa time budak2..kecik2 dulu..teringat dulu masa belum sekolah rendah..ligat macam dak laki..rasanya dari kecik sampai sekolah rendah..tak pernah rambut panjang..pendek gila..hahaa..perangai pun cam lelaki..ish3..bila fikir balik kelakar sangat..


kawan2 pun dengan budak lelaki..main roundust la,..itu time zaman sekolah rendah..kalau sebelum sekolah rendah..memang rajin naik basikal ikut akak aku g jalan2 umah kawan2 dia..hehee..main la aper2 kan..kadang2 kalau kat rumah main masak2..kalau tak nak dekat maghrib memang tak balik la jawabnyer..huhu...sebelum pandai naik basikal..basikal roda tiga tu pun jadi nak merayap jalan..ish3..hahaa.dah kerja kaki merayap jer..kalau mak dengan ayah tak ada kat rumah..terpaksa la panjat ikut tingkap nak masuk rumah..agak2 sekarang kaalu nak wat cm tu leh tak?hahaahahha


paling best..dulu masa skolah rendah..dari darjah 3 naik basikal sendiri pergi sekolah sampai darjah 6..ala sekolah pun tak jauh sangat dengan rumah..kaalu balik sekolah tu..mesti lekat dekat kedai ..beli jajan..hihi..habis ke situ jer la duit den..hihi..beli cekelat la,,,x yah cakap la...kalau kat sekolah agama rakyat petang pulak lagi la..sebab sekolah agama petang..jadi mak yang selalu ambik..selalu jer ambik lambat..takut kot..paling best..ada cina jual aiskrim naik motor dia jual tikam..dekat jambatan depan sekolah agama rakyat..ramai la budak2 yang duk kat situ..samapi dah masuk kelas pun tak masuk2..ada tahap ustaz dah geram g bawak rotan..cina tu per lagi..lari la terus ...hahahahaa..lawak gila...ustaz tu garang gila..sapa kelas dia mesti kena rotan..sellaunyaaaa..nasib baik dia ajar dak kelas darjah 5 jer..huhuhu...


pas tu..kalau sebab kenakalan masa kecik dulu..kalau luka tu tak payah cakap la..berapa banyak kali dah..huhu...paling tak leh lupa jatuh tangga..samapi nak tercabut hidung den...hahaa..gara2 lari2 kat tangga..dah la dulu rumah tangga papan kat dapur..tinggi x ingat lak tu..konpem2 la..memang..nangis..siap cakap hidung dah hilang..huhuhu..pas tu..satu lagu jatuh tangga jugak..gara2 berlawan sapa naik atas rumah dulu pas mandi..sebab dulu bilik air kat luar jer..so kena la mandi kat luar..hehee..luka kat dagu..sampai sekarang berparut lagi..nakal kan...kalau jatuh basikal tu x yah cakap la..berapa puluh kali la jatuh basikal..tapi pernah sekali yang ain ingat..jatuh basikal dalam parit masa nak g sekolah agama..dah la parit tu dalam..nasib baik la tak lemas..ada abang tu tolong...terus nangis balik rumah..hahahahaa~



tapi suka gak bila abang masih sekolah dulu..time kecik2..main pondok2 la..pandai gila wat pondok..pondok atas pokok la..siap wat jambatan..paling xleh blah la..perang..pakai senapang kayu..ish3..cam perang dunia ketiga..siap berdarah betul kena lastik dengan batu..hahahaa~ kenangan yang ain x leh luper gak masa tadika..main mancis dekat dalam bilik...sekali kelambu terbakar...lubang besar..gedabak kelambu tu terbakar..hahhaa..mak bising la..wat diam jer..ekekeke..kalau terbakar rumah..naya la jawabnya..kalau terbakar tak per..kalau den yang terbakar cm ner...huhuhu~


paling tak boleh lupa jugak bila ain korek telinga adik paaki putik kapas sampai berdarah..masa tu dier kecik g..punya la takut sampai lari kat kebun belakang rumah..taku kena pukul ngan ayah..hahahaa...kalau ingat balik..memang banyak la...main panjat pokok..la..suka panjat samapi pucuk pokok tu..selagi boleh..amik buah manggis la..rambutan la..hehee...tapi kalau ingat2 balik best lak kan masa tu..dah la..dah pagi..penat den merepek...kang lagi melalut..hehee..lain kali..ain sambung lagi kalau ain nak..ehhee..~ rindukan zaman budak2..x yah pikir masalah serabut2..



comel benda alah ni..namanya Iggle Piggle..kui3..(x der kena mengena dengan entry)






3 comments:

miss jana chibi said...

ko kecik2 jahat..asyik kene backup je.nyampah aku.salah ko pn aku yg kne..hak3

Anonymous said...

kant0iiii..haha

.:AiN iKeUchi:. said...

tu maknernyer..ko sebagai kakak kena mengalah dengan adikko ni..ahaha