Followers

Sebuah Kemaafan...

AS-SALAM

rini rasa lega kerna sudah menyelesaikan satu hal..sampai bila kan kita nak berdendam..kadang2 dendam itu yang membunuh kita..janganlah sebab ego yang terlalu tinggi hingga kita terlupe untuk memohon kemaafan..kita hidup kat dunia ni pun tak lama..kejap jer kan...kalau kita sedar kita memang salah walau sekecil kuman..mohonlah kemaafan tak sukar pun..tak rugi aper pun ..kalau kita mohon maaf kan..untung ada lah..tol tak..bagi ain lah..sampai bila kita nak berdendam.dendam tak bawa ke mati cuma akan memutuskan silaturahim..Allah pun tak suka..jadi semua yang buruk tu adalah datang dari diri kita sendiri..kadang kita asyik mencari kesalahan orang tanpa kita nilai..betul sangat ker kita ni..btw manusia kat dunia tak der yang sempurna..kalau dah salah mintak la maaf cepat3..kalau orang mintak maaf...maafkan jer la..kita pun bukannyer Allah tul dak..anggap jer la..semua tu adalah ketidak sempurnaan manusia....jangan samapi one day..kita langsung dah tak ada peluang nak wat semua tu bila Allah dah jemput kita..btul tak..hehehe..


love this quote banget...renung2 kan bersame...hehehe~






p/s:besarnya pahala orang yang memaafkan dan mulianya orang yang mencari sebuah kemaafan..untuk mendapat redha Ilahi ;)


6 comments:

Mawe said...

nk mintak maaf ty kadang susah jgk.. tkut org yg kita nk mintak maaf tu tak maafkan

deella mozas said...

betoi2x..hehe~ mak cik ain!!! maap2xhaha

.:AiN iKeUchi:. said...

@mawe:kalau dia tak maafkan itu terpulang kat dia la..janji kita minx maaf.xperlu nak ego.lepas tu kiter kena la mohon kat Allah supaya dia terbukak hti untuk maafkan kita...hehe



@deella.:kureng mu kater kiter mkcik..x dok maaf bg mu..haha..x der la..aku sentiase maapkan mu..hehe

deella mozas said...

ahhahaha............jgn marah nenenk..nati lagi tmbh berkedut kat mukatu..hahahaha!!!=)

.:AiN iKeUchi:. said...

@deella:mu la nenek..kiter lak..haha..mu pun manyak kedut gak dh tua..haha

Hanif said...

saya sokong..tapi bukan senang dalam hidup ini hendak memaafkan seseorang dan dimaafkan...jik ahati penuh dengan tidak kepuasan ..aku harap aku jenis memaaf...