Followers

People Change!! So Do i..

AS-SALAM



semua orang kat dalam dunia ni pastinya akan berubah kan..berubah dalam apa cara sekalipun..sikap..penampilan..dalaman..mungkin akan menjadi lebih baik..tapi kalau salah tranformation.dah jadi menyimpang dari niat asal perubahan..yang semua orang pastinya nak jadi lebih baik...kalau bercakap pasal berubah..tipulah kat dunia ni.tak akan ada yang berubah.even sekecil zarah sekalipun..tak kisahlah perubahan tu dari aspek mana kan...tapi pernah ker kita terfikir kita berubah untuk apa..untuk diri kita sendiri? untuk kawan2,untuk mak ayah,atau untuk menjadi lebih baik untuk Allah?

perubahan itu perlu..dan mesti harus dilakukan..kalau dalam islam kita boleh anggap kira satu penghijrahan.untuk jadi something yang lebih baik..semua orang akan berhijrah bukan maksudnyer berhijrah tempat jer...tapi berhijrah minda..akal..dan cara berfikir...semua manusia akan jadi tua..akan meningkat usia takkan lah umur kita dah 50 tahun fikiran kita still nak macam anak2 remaja kan..itulah yang ain selalu fikirkan ..ain pun ingin berubah ingin berubah menjadi seseorang yang lebih baik...dari sikap..cara ain..dan semuanya lah..tapi kita ni cuma manusia biasa kan..nak buat perubahan drastik tu..memang lah..tipu..but kalau kita cuba berubah..sikit demi sikit..ke arah sesuatu yang lebih baik..who knows..one day kita akan jadi manusia yang mungkin tak sempurna...maner der manusia sempurna..tapi sempurna pada pandanganNya.. 

kita berubah untuk jadi orang yang lebih matang...untuk diri kita...kita tak kan terus jadi muda..smapi bila kita nak terus dengan keadaan sama..kita perlukan perubahan..demi memajukan diri..bukannnyer..berubah..dari pakai tudung ke tak pakai tudung..dari perangai elok ke tak elok..tapi sebaik baik perubahan tu biarlah jadi yang lebih baik dari sekarang..ni..tak salah pun nak buat perubahan..dalam islam pun perubahan itu digalakkan..dan haruslahhh kan..tapi pelik dengan orang2 sekarang ni..berubah 180 darjah jadi orang lain...yang diri sendiri tak kenal...bukan nak mengata tapi hakikat masyarakt kita..nak meniru....dan jadikan orang barat tu contoh perubahan....tak kisah lah dari gaya hidup ataupun cara pemakaian..even cara pemikiran..yang for sure..deme dah basuh dah kita ni...so berhijrah dan berubahlah..kembali ke jalan Allah...


mungkin kita perlukan orang untuk tegur dan bantu kita.sebab dengan teguran dan bantuan dari orang akan membawa kepada perubahan yang lebih baik..hehehe~ so bagi anda2 yang nak berubah..pastikan niat itu tepat..dan juga ikhlas dalam hati tu nak buat perubahan menjadi yang lebih baik..bukan yang lebeyh buruk okeyh..kalau ke arah yang tak baik tu..no komen la..lu pikir la sendiri..hahaha~ 

LOVE THIS



okeyhlah ..sekian itu jer tazkirah ain untuk hari ini..banyak la..bukan ustazah..cuma perkongsian untuk dikongsi bersama..semoga kita semua dapat sama2 berubah....demi islam..dan demi Allah =)



P/S:if someone can change u to be better person and be a muslimah..dont let him go..because they will be ur guide to LOVE because of Allah
p/s:people make mistake..the biggest mistake after it..is repeat the same mistake..again n again..and never try to change it to be better 


3 comments:

Zaid Huda said...

satuju. setiap insan perlukan perubahan. tak kira la dari segi apa. walau dia tak berubah pada satu aspek, tu tak bermakna tak menjadi dewasa.
setiap orang ada pandangan masing-masing, selagi iman didada, InsyaAllah, akan baik di pandangan manusia lain :D

deella mozas said...

yep...betoi tu mak cik ain..berubah menjadi insan yang lebih baik..hehehhe

Sara Here ! said...

yeah yooo..good