Followers

Isolation

Mengasingkan diri aku dari dunia
Memang buat aku kesunyian
Kesunyian yang tidak dapat aku interpretasikan melalui penulisan
Yang tidak dapat aku luahkan cuma dengan bait kata kata .

Tapi kesunyian memberikan satu rasa
comfort zone .Keselesaan
Aku merasa hanyut dalam dunia aku sendiri
Dalam dunia yang tidak ada siapa akan ganggu aku
Tiada siapa yang akan melukai aku
Tiada siapa yang akan mengkhianati aku
Aku boleh berbicara sendirian
Menciptakan definisi kehidupan aku dalam sisi ruang dunia ku sendiri

Walau kadang aku rasa sesak dalam dunia tu
Sebab ada lubang lubang kosong
yang menyukarkan aku bernafas
Dan ia membuatkan aku rasa sakit
Seperti ditikam berkali kali
Tapi aku masih hidup
aku dulu selalu bermimpi mati ditikam
Aku sendiri tak tau
Ape erti nya ? Sekadar mainan tidur

Kadang terfikir
Kita hadir di dunia sendirian
Kita pergi juga sendirian
Kenapa kita tak boleh hidup di dunia ini untuk.paling lama seratus tahun sendirian ?
Adakah ia terlalu menyakitkan ?



No comments: