Followers

Hadiah2 Yang Mungkin Sesuai Nak Bagi Kat Lelaki

AS-SALAM


anda pening.tak tahu dan tak pernah bagi hadiah spesel kat orang yang anda sayang..a.k.a suami,tunang atau boyfriend anda.kat sini ain share sikit.hadiah2 yang mungkin korang boleh bagi dekat deme ni kan..hehehe...so x der la pening kan..


present

Ok la, jom kite tengok-tengok ape yang ada dekat gift shop yang mungkin sesuai untuk orang lelaki ni.
big-alarm-clock1
Pertama, Alarm Clock. Ha try la bagi Alarm Clock. Kalau boleh dapatkan jenis yang boleh record suare korang sebagai alarm. So setiap kali dia kunci jam, dia akan terbangun bila dengar suare korang.
Eh ada ke jual produk macam ni dekat Malaysia? Tak pernah jumpe lagi pulak ho ho. Alah tak kisah la, janji alarm clock. Apa-apa pengubahsuaian korang boleh settlekan kemudian. Ow mesti die akan berterima kasih sebab korang hadiahkan sesuatu yang berguna.
casio_oceanus-watch
Kedua. Jam tangan. Kalau nak bagi jam tangan ni pulak kena la tengok jugak karekteristik orang yang korang nak hadiahkan tu. Adekah die seorang yang sporty, or jenis yang suka nampak profesional. Mana-mana la, yang penting dia pasti akan pakai jam yang korang hadiahkan tu.
mu-away-soccer-jersey
Ketiga. Pakaian. Tak perlu lah nak hadiahkan satu set pakaian. Cukup bagi sehelai t-shirt. Mungkin juga dalam bentuk jersi. Tapi kalau nak bagi sedikit sentuhan dalam hadiah yang korang nak bagi tu, apa kata kalau korang tempah t-shirt tu. Dengan t-shirt tempahan ni korang boleh tambah ayat-ayat yang bersesuaian.
perfume-polo
Keempat. Perfume. Orang laki ni ade setengahnye memang tak suka, dan tak beli pun perfume. Tak sedar diri badan bau macam semut dah mati sebulan. Orang kata kalau bagi perfume ni sama la macam yang korang nak bagitau yang laki tu busuk. Is it?
Eh tak la. Kalau laki tu memang ada ciri-ciri laki busuk pun apa salahnye. Korang bagi die perfume, die pakai, lepas tu die dah jadi tak busuk lagi dah. Kan bagus tu. Korang gembira, dan orang disekeliling die pun kurang terseksa.
tie
Kelima. Bagi tali leher yang comel. Boleh jugakk dia pakai time pergi keje. Kalau tak pun, boleh jugak dia pakai time saje-saje kuar jalan-jalan dengan korang.
academic
Keenam. Bagi buku. Ni hadiah yang paling aku suka. Aku memang sayang habis lah dekat orang yang bagi aku buku. Bagi buku yang bermakna. Ow kalau korang ada rasa cinta dengan lelaki tersebut, tapi korang malu-malu  tapi mahukan dia, bagi la buku yang memiliki tajuk yang berunsurkan cinta-cinta ni.
al-quran
Ketujuh. Bagi buku, tapi kali ni bagi Al-quran. Kalau boleh carik yang siap ada terjemahan. Mudah-mudahan dia baca, dan korang pun akan dapat share pahala dari bacaannye tu.
Kelapan. Kalau dah tak tau sangat nak bagi hadiah ape, senang cerita korang belanje je dia makan. Orang laki ni jarang tolak kalau ada orang nak belanja makan ni. Gerenti dia suka.
So macam mana? Korang rasa idea-idea ni membantu? Kalau membantu, jangan segan-segan untuk amalkan. Dan kalau korang rasa macam ada idea lain, jangan lupe untuk kongsikan dalam ruangan komen ni ye.
Selamat mencuba ye.


kredit to:mohdsabree.com




No comments: