Followers

Kawan Atau Lawan??

AS-SALAM


Sebenarnya malas nak menulis tapi ada sesuatu yang ain nak kongsikan dengan semua orang..huhu..manusia dekat dunia ni macam2 perangai..macam2 ragam..ada yang pentingkan diri sendiri.ada yang suka bergntung kat orang lain..dan yang paling teruk..tak boleh fikir sendiri..suka ambik orang lain punya idea kan..huhu..lepas tu mengaku yang idea tu idea die..lagi la susah..haish..kadang2 dalam dunia ni..terlalu baik pun salah..terlalu x baik pun dikata sombong...dan pentingkan diri sendiri..entahlah...ain sendiri pun tak faham..bukan apa..dalam hidup manusia ni.kadang2 benda2 macam ni yang ajar kita untuk jadi matang..
ain mudah percayakan orang terutamanya orang yang ain dah anggap mcm keluarga ain sendiri.kawan baik sendiri.atau saper2 sajer lah yang rapat.
if kawan korang tikam korang dari belakang.apa yang korang rasa.mesti rasa..sedihnyer..wwuwwuw...why u treat me like that ma?? hohoho..

tapi sebenarnya benda2 macam ni lah sebenarnya good kadang2 kalau jadi dalam hidup kita.at least kita dapat belajar mana kawan mana lawan..kawan yang baik.tak bermakna kawan tu yang always ada disisi kita..dan bila dia perlukan kita baru nak tercari2..tapi sebenarnya kawan yang baik itu adalah yang selalu bagi sokongan..selalu dengar masalah kita walaupun dia cuma jadi pendengar..dan selalu bagi nasihat ...kawan yang baik tak akan menikam atau menghancurkan kawannya demi kepentingan diri dia sendiri...

sebab itu kawan tu tak boleh dinilai dari luaran..bila kita dalam kesusahan..atau kita memerlukan bantuan..kawan yang akan membantu tanpa banyak soal..adalah kawan yang sangat bagus ain rasa..hahahha..sebab dia akan tolong tanpa minta ganjaran..cukup dengan nilai sebuah persahabatan.contohnya la kan..kalau kita tipu atau kita tikam kawan baik kita dari belakang..dan kawan kita dapat tahu apa yang kita dah lakukan dan tahu dari orang lain.apa perasaan korang??
bengang dok?? huhu...

tapi bagi ain..pendapat ain la..kalau ada lah kawan yang macam ni ...ain bersabar jer..biarlah..mungkin Allah tu sayang sangat dengan ain sebab tu Dia bagi ujian yang besar.kalau kita bergaduh.membenci.atau tak memaafkan pun sampai bila kan..mungkin membiarkan sehingga kawan kita tu tersedar adalah lebih baik.dan sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya....

Jadi janganlah sebab hal2 tertentu..perlu untuk bermasam muka atau membenci..cuma kalau dah cuma kawan yang menikam kita ni.janganlah terlalu baik sangat.takut kena tikm g..hahha....sebab kadang2 hal2 tertentu yang kita ingat enteng dan ringan persahabatan tu jadi renggang dan putus...jadi janganlah jadikan sahabat kita itu lawan kita...hargailah kawan kita..yang sentiasa ada untuk kita...sebab nak cari kawan yang benar2 kawan..tu sangat susah....janganlah sampai dengan sikap kita kita kehilangan kawan kita itu... =)






love the Quotes =)











p/s:mudah menyatakan kawan...tapi sukar untuk melaksanakan sebagai kawan sebenar...


No comments: