Followers

SENGGUGUT SUKAR UNTUK HAMIL ?? ERKK..

salam..lamer x der entry baru..huhu..tadi baru tengok WANITA HARI INI..alah citer pasal wanita.tu kat TV3..huk3...tengah sedap2 layan internet...diorang duk bincang pasal topik hari ini...WANITA YANG MENGALAMI MASALAH SENGGUGUT SUKAR MENGANDUNG?? yaka...huk3..isau la plak..cause aku ni pun ader masalah senggugut..kadang2 ok..kadang2 cam kronik..sampai x boleh bangun.....


memang ader artikel yang aku baca sebelum ini..yang menyatakan wanita yang mengalami masalah senggugut especially senggugut kronik akan mengalami masalah untuk hamil.Terutamanya mereka yang mempunyai masalah senggugut semenjak sekolah lagi...cam aku jugak..huhu....tapi nak wat cm ne kan..dah macam itu..aku datang bulan pun dulu lambat..even kawan2 sekelas dah datang bulan..aku masih lagi belum..aku datang bulan dalam tingkatan 3..


risau jugak..bila dengar wawancara kat dalam WANITA HARI INI..yer la..saper yang x nak kan zuriat kaalu dah kahwin...lebih baik x yah kawin kaalu x leh melahirkan zuriat..aper2 pun..aku pun nak kan zuriat if aku kahwin satu hari nanti..aper2 pun..cara terbaik mengikut pesakit yang mengidap senggugut kronik tu kena jumpa doktor pakar bagi maklumat lanjut..yup of cos la dorang dapat bagi pendapat dan cara untuk mengatasi masalah tu...and pesakit tu pun dah ada zuriat..sooo..sebenarnya....datang daripada diri sendiri dari kita...


Ini kerana menurut  doktor yang ditemuramah..wanita yang telah hamil dapat mengurangkan masalah penyakit senggugut.yang dihadapi..dan selalunya doktor menyarankan agar wanita itu cuba untuk mengandung...




jadi...sebagai seorang gadis juga..saya jugak inginkan zuriat suatu hari nanti..jadi kita perlu sentiasa berusaha dan memohon dekat tuhan..yang terbaik =)