Followers

SABAR

AS-SALAM



tiba2 hari ni ain tergerak nak bukak topik..topik hari ni ringkas.seringkas tajuk entry ain.SABAR...berapa banyak dari kita kita sanggup bersabar dalam menghadapi semua yang berlaku dalam hidup kita.bila ditimpa musibah.sejauh mana kita mampu bersabar menghadapinya.mungkin ada masanya kita mampu bersabar .dan adakalanya juga kita sebagai manusia biasa ini.tak akan lepas dari perasaan hilang sabar okeyh..termasuk Ain sendiri.tapi betapa kuatnya bagi ain orang yang sangat kuat bersabar dan mampu menghadapi masalah dan musibah yang menimpanya dengan hati yang tenang dan sabar.

sabar bukanlah bermakna dia sanggup untuk menerima segalanya.dan menerimanya saja.tapi kesabaran yang bagi ain.ain sendiri sangat respek.dan ain jugak nak jadi macam tu.adalah kesabaran seseorang dalam mencari penyelesaian terhadap masalah yang dialaminya.i wish i can be that strong.dan bersabar dengan semua benda yang datang dekat Ain.tapi tipulah sebagai manusia biasa ni ada benda yang kita tak akan dapat bersabar bila ditimpa masalah..tapi ingatlah.bila kita diuji..sabar jer sebenarnya yang banyak bantu kita..kalau kita tak bersabar.macam mana kita nak lalui dugaan2 yang mendatang.yang seribu kali mungkin lagi besar dari yang kita hadapi sekarang.ni..

mungkin ain masih mencari kesabaran dan kekuatan untuk menjadi hamba Allah yang sangat bersabar.sebab dengan sabar jugak.kita dapat belajar menjadi matang dan melihat masalah yang kita hadapi dengan rasa tenang.



senyumlah..sesunggunya dengan senyuman dapat menjadi penawar kedukaan dan juga memberi rasa ketenangan dalam hati.sabar itu kunci bagi menjadi orang yang beriman.harta yang plaing bernilai menjadi seorang manusia di bumi Allah ini




jum amalkan doa ni sama2.semoga kita dapat menjadi hambaNya yang lebih bersabar dalam menghadapi ujianNya =)



2 comments:

Unknown said...

sabar sangat luas dalam Islam. menahan diri daripada marah, menahan diri daripada takut, menahan diri daripada lapar, menahan diri daripada nafsu dan sebagainya termasuk dalam sabar. sabar juga tak mudah untuk diamalkan.
:)

.:AiN iKeUchi:. said...

yup..betul tu..mudah untuk menyatakan kita sanggup bersabar..tpi sejauh maner?? =)