Followers

ISU DI ASIA BARAT.CUMA BERMUSIM JEKE???

Assalamualaikum

Aku memang aktif berfacebook sebab sumber pendapatan part time dari facebook .Tapi benda yang kadang aku rasa kelakar kadang-kadang dengan rakyat Malaysia ni bila some issue heboh dekat Malaysia mulalah semua kalut macam cacing kepanasan Bukan niat mengata untuk sindiran tapi realiti.Bila sebagai contoh terdekat boleh tengok sekarang sibuk isu kenaikan harga minyak yang memberi kesan pada banyak benda ar malas citer banyak rasa semua orang pun cite benda sama.

Yang aku nak cite pasal isu Asia Barat yang boleh katakan every year every month isunya silih berganti dari kat Iraq ke Palestin,Syria,Mesir dan etc.Sekarang ni isu yang paling banyak keluar dan paling hangat tentang rampasan kuasa dan juga kejatuhan kerajaan Ikhwanul Muslimin.Selain itu isu perang saudara kerana faktor pegangan Syiah dan Sunnah di Syria.Kalau kita tengok isu ni semakin surut dan agak kurang dah tak sehangat goreng pisang dekat laman-laman sosial sebelum ni.Bila fikir2kan balik sebenarnya sejauh mana kita sebenarnya sangat prihatin dan serious dengan isu -isu yang sedang berlaku di sekeliling kita.Sekadar umpama gosip panas.sampai masa akan dibawa angin pergi hilang entah kemana.

Hakikatnya fenomena bermusim tentang isu Asia Barat ni umpama semusim sahaja.Bila dah surut takde dah kabar ceritanya..Sama macam Isu minyak la.Sekarang duk pung pang la macam2 itu la naik ini la naik.kita tengok setahun kemudian.Duk diam tak da habaq dah.Tup2 nak PRU14 nanti brulah isu ni dimainkan.
What can we say?

Kita rasa kita kisah hakikatnya kita cuma mengikut arus perdana .Orang sibuk cerita ni kita pun ikut la .Orang sibuk cerita pasal tu kita pun ikutla.
Temanya LU PIKIR AR SENDIRI


1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI